بازگشت به صفحه اصلی
بسمه تعالی
از کسی که یک روز را بگذراند و در کارهای مسلمانان نکوشد از من نیست .
پیامبر اکرم (ص)
منشور اخلاقی
از آنجایی که تاکید منابع اعتقادی ما ( قرآن و عترت ) همواره بر رعایت نظم و انضباط و رفتار حسنه وعدل وانصاف واحساس مسئولیت و ... می باشد وظیفه ماست که در جهت تحقق آن تلاش و بر اجرای هرچه بهتر آن در قالب منشور اخلاقی سازمان همت نماییم و توفیق همکاران محترم را در هرچه بهتر اجرا نمودن این منشور از خداوند متعال آرزومندیم .
1. قوانین و مقررات سازمان به دقت رعایت شود.
2. نسبت به همکاران وارباب رجوع با خوشرویی و متانت رفتار شود .
3. از اسراف و مصرف بیهوده امکانات واموال سازمان جلوگیری شود .
4. از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد .
5. فعالیت ها زمان گذاری شود و بر اساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد .
6. نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد .
7. رازدار و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
8. حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد .
9. از استعمال دخانیات به ویِژه در محیط کار پرهیز شود .
10. از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود .
11. سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن واعتدال برقرار شود.
12. از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه و سفارش در انجام کار دوری شود .
13. به موقع در محل حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد .
14. راهنمایی و اطلاعات لازم بطور کامل در اختیار مراجعان قرار گیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود .
15. فضای مراودت به گونه ای باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند .
16. اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع دراجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد .
17. انجام وظایف بصورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد .
18. فعالیتها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه کارکنان یا مدیران .
19. اهداف سازمان بطور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد .
20. از تسلیم مدارک واسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود .
21. از شایعه سازی ، تهمت ، غیبت ، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود .
22. تجهیزات و اشیاء بصورت دقیق و منظم استقرار یابند ، به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشند .
23. ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت وانصاف و بدون تبعیض (قومی ، جنسی ، خویشاوندی ،مذهبی و ...) صورت گیرد .
24. به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگویی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد .
25. در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده از شغل و موقعیت شغلی ، موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود .
بازگشت به صفحه اصلی |